30 Ocak 2012 Pazartesi

Moussa Sow analizi..



Biraz geç oldu ancak yazılması ve üstünde durulması gereken bir konu olduğundan dolayı Fenerbahçe’nin yeni transferi Moussa Sow yazısı yazmak istedim. Moussa Sow nedir, ne değildir ve Fenerbahçe’ye ne katabilir tarzı muhabbetlerle ilgili biraz kendi açımdan bahsedeyim. Sow’u son iki yıldır gayet fazla şekilde izleme fırsatı bulduğum için, yazacağım şeylerin büyük ölçüde tutacağını sanıyorum.

İlk olarak Fenerbahçe’nin geçtiğimiz yılların ardından santrfor transferinde doğru yolu bulduğuna inanıyorum. Bienvenu’yu bu kıstasın dışında tutmak istiyorum, çünkü çok belirsiz bir süreçte düştüğü denizde ilk bulduğu yılana sarılmıştı Fener sene başında. Ondan önce tercih ise şahsen çok ama çok önemli bir oyuncu olduğunu düşündüğüm Mamadou Niang’dı. Peki Moussa Sow bu iki bahsettiğimiz isme kıyasla nasıl bir isim? Tereddütsüz cevap Bienvenu’den daha iyi Mamadou Niang’dan daha zayıf.


Sow fiziksel olarak üst düzey bir oyuncu. Gayet hızlı, güçlü ve dengeli bir forvet. Bu da benim bir forvette en önemli gördüğüm özelliklerden biri. Aynı özellik Niang’da da vardı Emenike’de de. Kısacası Türkiye’de bu tarz santrfor tipi tutar. Moussa Sow’un bir başka değerli silahı ise şutları. Kaleyi gördüğü yerden sağlam, sert ve isabetli şutlar çıkartabilen bir isim. Yani bu tarz özellikleri üst üste koyarsak, Türkiye’deki standart tabiri ile “yırtıcı” bir forvet.

Bunlar Sow’un ne olduklarıyla alakalı değerlendirmeler. Peki, Moussa Sow ne değildir? Sow doğuştan bir golcü değildir. Hani bazı forvetlerin bazı sezileri, kendilerini farklılaştıran bir golcülük özellikleri (golü koklamak) vardır ya, ondan bahsediyorum. Dünyadan örnek verirsek Van Nistelrooy böyle bir golcüdür mesela. Türkiye’den örnek verirsek de Milan Baros’da (Mustafa Pektemek de bu yolda) bu özellik var diyebiliriz. Ancak şunu da ekleyeyim ki, bu kıyaslama demek değildir ki Baros Moussa Sow’dan daha iyi bir forvettir. Keza ben şu gün takımıma bir forvet alıyor olsam ve ihtimallerim Baros ve Sow olsa, şüphesiz Sow’u tercih ederim. Sanıyorum ki, anlatabildim.


Moussa Sow’un transfer edilebilmesini de ayrıca tebrik etmek gerekir. Çünkü şu andaki piyasası itibariyle İngiltere’de (Arsenal'in ve Tottenham Hotspur'un ilgisinin olduğunu biliyoruz) veya İspanya’da da rahatlıkla oynayabilecek bir topçu. Bu açıdan Türkiye’yi tercih ettirebilmek ve 26 yaşındaki değerli bir oyuncuyu kadroya katabilmek ayrıca bir başarı.

10 milyon Euro da bence Moussa Sow için iyi bir fiyat. Tabi ki ucuz bir transfer değil ama kariyerinin zirvesinde olan, Avrupa dahilinde de piyasası yüksek olan 26 yaşındaki bir oyuncuyu almak istiyorsanız da bu meblağları gözden çıkartmanız gerekir. Kısacası maliyet açısından da bence bir terslik yok. Moussa Sow ile ilgili enteresan şöyle bir bilgi var. Geçtiğimiz sezon 25 gol atan Senegalli sezonun başında Lille’e bonservisi elinde olarak bedavaya gelmişti. Yani 1.5 senede kariyerinde patlama yaparak çok ciddi de bir kar da bıraktı Lille’e Sow. Bu değerini katlama açısından Burak Yılmaz’a benzetmemiz yanlış olmaz.

Benim için bir soru işareti ise Lille ve Fenerbahçe’nin oyun yapısındaki farklılıklarla alakalı. Keza ben Lille’i örnek alınması gereken bir sistem takımı olarak görüyorum. Çok hızlı bir şekilde hücuma çıkabilen, kanatlarını muazzam kullanabilen ve bulduğu geniş alanları çok etkili kullanabilen bir takım. Moussa Sow’un da Lille’de oynadığı tempodan sonra Fenerbahçe’nin oynadığı daha düşük tempoya alışmasının biraz sıkıntı yaratabileceğini düşünüyorum. Keza Lille’den önce oynadığı Rennes’deki performansı hiç tatmin edici değil. Yani Moussa Sow’un bu düzeye çıkmasında Lille’in oyun yapısının rolü büyük. Fenerbahçe’nin uzun vadede düşündüğü Alex’siz takımın sağ tarafa Stoch benzeri bir takviye daha yapılması ile ve daha hızlı bir takıma dönüşmekle beraber Sow’un tam performansını verebileceğini düşünüyorum.

Sonuç olarak Sow oldukça iyi bir santrfor ve direkt olarak katkı verebilecek bir oyuncu. Bu transferin hayırlı olmasını temenni ediyorum ve vereceği performansı ben de merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder