28 Ocak 2013 Pazartesi

Didier Drogba Galatasaray'da



Vay anasını. Şu son iki haftada yaşanılanlara inanmak zor gerçekten. Kim derdi Wesley Sneijder ile Didier Drogba aynı transfer döneminde Galatasaray'ın yolunu tutacak. Drogba benim için çok özel bir isim. "Target Man" forvet türünün mitolojide tanrısal bir formu oluşursa, o karakter Didier Drogba'dır. "Güçlü ve fizikli adam kazma olur" yanlış mantığını tuvalete atıp, sifonu çeken bir arkadaş.

Galatasaray'ın Drogba'ya ihtiyacı yok yanlışına düşmemek lazım. Sene başından beri konuşuyoruz, Galatasaray'ın santrforları ileride top tutmakta sıkıntı yaşıyor, fazlasıyla rakip savunmanın çizgisinde bekliyor diye. Öte yandan istatistiksel gerçekler var karşımızda. Şampiyonlar Liginde atılan yedi golün altısında Burak'ın adı varken, Umut'un kaçırdığı goller hafızalardan silinmemişken, nasıl ihtiyaç yok yahu?

İşin doğrusu ben de bu dönemde bir santrfor transferi beklemiyordum. Bir stoper alınır ve transfer kapatılır diyordum ama ibre Drogba'ya döndü. Şurası kesin, Galatasaray herhangi bir eksik olduğunda savunmada sıkıntı yaşayacak. Ancak Drogba takımı değiştirecek, direkt etki edecek bir adam. Başlı başına bir silah, hatta silah ne demek, bir tank. 

Ünal Aysal'ın projesi çok büyükmüş, yavaş yavaş anlıyoruz. Hiç birimizin alışık olmadığı bir durum bu. Yatırım büyük, hedef de büyük. Drogba da bu hedefe götürebilecek yıldızlardan biri. Şimdilik bu kadar yazalım, taktiksel değişim ve özlemle beklediğim 4-3-1-2 formasyonuyla ilgili düşüncelerimi ayrıca paylaşacağım.

1 yorum:

  1. Bu başkanın sayesinde kalp hastası oldum artık bi insanada bukadar yüklenilmezki :)

    YanıtlaSil