9 Ocak 2013 Çarşamba

Wesley Sneijder ve Galatasaray...


Wesley Sneijder çok büyük bir kalite, çok büyük bir yetenek. Modern futbolun oyun kurucusu. Hem o eski 10 numaraların kıvamında, hem de o kadar tek yönlü değil. Quaresma da Türkiye sınırlarına adım attığı zaman öz geçmişi göz alıyordu ama bu transferleri bağdaştırmak zor. Wesley Sneijder Quaresma gibi "kendine müslüman" bir futbolcu tipi değil, efektif, takımına katma değer katan ve fark yaratan bir isim. Bir yerlerde Quaresma ile Sneijder'in kıyaslandığını gördüm de, yok yani, kıyaslanacak oyuncu türleri değil.

Sneijder tam futbolunun olgunluk çağını yaşayacağı döneme giriyor. Henüz 28 yaşında ve önünde üst düzey futbol oynayabileceği nereden baksan dört - beş senesi var. Daha iki sene önce Ballon D'or ödülüne aday gösterilmiş bir kalite Wesley Sneijder. Geçen sene Manchester United'ın özellikle istediği bir isim...

Massimo Moratti, Sneijder'in transferi için Galatasaray'ın teklifini kabul ettiğini açıkladı ve topu Wesley'e attı. Hollandalı yıldız Inter'den "net" aşağı yukarı 4 milyon avro civarı bir miktar alıyor. Ünal Aysal'ın çabası bu miktarlara bu işi bitirmek yönünde. Bonservis miktarı olarak 6 yada 8 milyon avro deniliyor, ki bence gayet iyi bir fiyat. Bu konuşulan ücretlerle bu transfer nihayete erdirilebilirse benim açımdan muazzam bir iş olur.

Sneijder'in eşi "İstanbul çok güzel bir şehir, Türkiye'yi seviyorum" diyor, başkanı "Galatasaray'la anlaştık" diyor... Daha önce Fenerbahçe ile adı anılırken de yazmıştım "İhtimali bile fantastik" diye, yine öyle düşünüyorum. Resmi bir açıklama gelirse taktik / teknik katkılarıyla ilgili uzun uzun yazılar yazıp, methiyeler düzeriz keyifle, şimdilik burada bitirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder