15 Ağustos 2012 Çarşamba

Mevzu Bahis Kaka ise, Taktik 2000 Yılına Döner



Galatasaray'da Çilek avı fazla goygoylandı. Ben de geçen gün yazdığım yazıda bunu eleştirmiştim. Ancak bugün Kaka'nın menajerinin yaptığı açıklamaya göre Galatasaray kesin olarak Kaka ile ilgileniyor. Böyle bir açıklama gelince üzerine konuşası geliyor insanın tabi..

Hemen yapıştıralım. Galatasaray'ın mevcut sisteminde Kaka'ya gram ihtiyacı yok. Hatta dünyada 4-4-2 oynayan hiç bir takımda Kaka'ya ihtiyaç yok. Sol bek alternatifi alarak mevcut kadroyu takviye etmek yerine böyle bir isme yönelmek elbette eleştirilebilir. Ben de eleştiririm ama üzerine konuştuğumuz isim Kaka ise konu sadece "bu transfere gerek yok hehe" denilerek kapatılmamalı bence. Brezilyalı 10 numeronun maliyeti kendi maaşının %50'si olan 4.5 milyon avro olabilir deniliyor. Bir sene için elbette 4.5 milyon avro fazla gelebilir ama yine diyorum ki bahsi geçen oyuncu Kaka ise, 4.5 milyon o kadar sorun yaratmaz. 6 civarı olsa takım içi dengeleri param parça edebilecek bir hamle olurdu ama maaşı 4 civarlarına yaklaşan oyuncular olduğu için bir senelik 4.5 öyle kabuslar görülecek bir miktar değil.

Daha önce bu sene için Galatasaray'ın rakiplerine kıyasla iki adım ileride olduğunu ve şampiyonluğun bir numaralı adayı olduğunu söylemiştim. Hala da aynı şekilde düşünüyorum. Galatasaray bu sene yaptığı hamlelerle Türkiye Şampiyonluğunun kapısını araladı. Ancak Şampiyonlar Ligi'nde başarı için herkesin aklında bir soru işareti var. Kaka bu soru işaretini yok edecek oyuncu mu? Tamamen form ve sağlık durumuna bağlı. Kaka'nın 2008 yılındaki dünyanın sayılı oyuncularından biri olan Kaka olmadığı bir gerçek ama kalite olarak o oyuncu olabilir. Form tutabilirse, çok çektiği sakatlıklardan bu sene arınabilirse evet olabilir.

Kaka gelirse Galatasaray'ın sistemi değişir. Hemen ardına da ekleyeyim ki, tutmuş iyi giden bir sistem varken macera aramak büyük bir risktir. Yalnız kadrosunda Kaka olan bir Fatih Terim'in aklına dolaşacak tilkiyi tahmin edebiliyorum. 2000 yılının taktiğini/dizilişini denemek. Neydi o? En basit anlatımıyla üçlü ortasaha önünde klasik anlamıyla bir 10 numara, en ileride çift forvet. Zamanında Suat - Emre - Okan üçlüsüyle yürüttüğü bu sistemi Melo - Selçuk - Hamit ile deneyebilir. Aslında pek benzer tarzda oyuncular değil ama kalite olarak yakın bir üçlü olabilir. Bu sistemin işlemesinde ortada oynayan (eski Emre, Okan) ikilinin sağa sola açılabilmesi de önemli. Bu noktada Hamit bu iş için ideal ama Selçuk'un sola kaymasının verimini düşüreceğini düşünüyorum. Fantezimize devam edersek orta üçlünün önünde Kaka / Burak, Elmander (Umut) hattı olur. Yine eskiye kıyaslarsak, benzer bir yapı diyebiliriz. Popescu'luk Ujfa, Taffarel'lik Muslera'nın, Davala'lık Eboue'nin oluşturduğu gerideki yabancı hattı ile idolü Bülent olan Semih ile destekleyebiliriz. Sol bek soru işareti elbet ama Hakan da iki sene önceki yerlerde sürünen Hakan değil.

Aslında şablon olarak Kaka'lı sistem ile 2000 sistemi oturuyor. Yalnız her şey kağıt üzerinde olduğu kadar kolay değil elbette. Üçlü orta hat önünde 10 numaralı sisteme geçmek yepyeni ve beklenmedik bir durum ve takımın bocalamaması mucize olur. Bu zorluğun altından kalkabilirlerse ise ortaya müthiş bir ürün çıkabilir. Bu kadar kısa bir zaman içerisinde bu ürün çıkar mı? Bence çok ama çok zor.. Yine de fantezisi bile etkileyici.

3 yorum:

  1. Mantıklı düşünmüşsün hocam.Yazdıklarına katılıyorum.Kaka'yı belki Şampiyonlar Ligi'nde tecrübesi amacıyla istenmişte olabilir. Tabi Kaka dünya yıldızı. Galatasaray'a gelirse formunu toparlarsa çok faydalı olacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bu senaryoda 8.6 milyon euro verilen Amrabat ne olacak?

    Bence tek olası senaryo 4-2-3-1 olabilir böyle bir durumda veya 4-3-2-1. Ya da bir şekilde kanatlara serbest oyuncu olarak monte edilmeye çalışılabilir, Emre Çolak ve Engin Baytar da kanat oyuncusu gibi oynamıyorlardı geçen sezon zaten.

    YanıtlaSil
  3. Doğru, Amrabat'ın durumu soru işareti olur elbet bu senaryoda. Yalnız ben Amrabat'ın sadece kanatta değil forvet yedeği olarak da kullanılabileceğini düşünüyorum. Çok tercih edilesi bir durum değil tabi ama Kaka'nın gelişi de ekstrem bir durum zaten bana göre. Dediğin formasyonlar da mantıklı..

    Emre ve Baytar kanat gibi oynamadı geçen sene ama serbest oyuncu gibi de değillerdi. Daha çok orta saha kıvamında oynadılar.

    YanıtlaSil