24 Eylül 2012 Pazartesi

Galatasaray'ın Rotasyon Sınavı ve Burak Yılmaz


Rotasyon yapmak birden çok kulvarda mücadele eden takımlar için olmazsa olmaz. Fakat takımın ritmini bozmadan belli oyuncuları dinlendirerek, yedeklere forma vermek de maharet işi. Galatasaray'ın şansı, rotasyon zamanı geldiğinde kendi evinde kendisinden çok daha hafif siklet bir rakiple karşılaşmış olması. Şampiyonlar Ligi'ne çıkmadan Antalya deplasmanında gelen rahat bir galibiyet, dönünce de Arena'da Akhisar Belediye ile oynamak fikstürün bir cilvesi oldu. Akhisar maçını Aslan'ın rotasyon vizesi olarak değerlendirebiliriz ama vakit ilerleyip final dönemi kapıya dayanınca, Galatasaray'ın rotasyonu asıl sınavını vermek zorunda kalacak.

Esas sıkıntı herkesin gördüğü üzere Melo'da. Onun fark yaratan özelliği, topla beraber hücuma katılabilmesi, oyunun iki yönünde de aktif olabilmesiydi. Bu seneki Melo'nun ileriye katkısı şimdiye kadar çok zayıf. Fiziksel olarak da geçen seneyi mumla aratıyor. İşin aslı Melo'nun yaptığı 2-3 aylık tatili ben bile yapmadım bu yaz. Bu durum da doğal olarak Selçuk'un formunu geri çekiyor. Yine de form durumları ne olursa olsun, bu ikilinin Galatasaray'da alternatifsiz olduğunu düşünüyorum. Yeri gelip bu ikiliden birisinin dinlendirilmesi gerektiğinde Galatasaray'ın nasıl performans vereceği benim için en büyük soru işaretlerinden biri. Malum Selçuk dediğimiz adam da biyonik değil, fiziksel olarak düşeceği zamanlar gelecek. Keza kafa olarak da Selçuk'un milli takım döneminde fazlaca yorulduğunu düşünüyorum, bir gol atması bence kendisini rahatlatacaktır.

Bunun yanında Burak Yılmaz'ın değişimini gözden kaçırmamak lazım. Burak aldığı yoğun eleştirilerin ardından tutumunu değiştirmiş durumda. Geçen hafta Antalya maçında kaleciden temas almasına rağmen kendini bırakmaması da bu hafta karşı karşıya pozisyonda golü Sercan'a attırması da bunun göstergeleri. Burak çok ciddi meziyetlere sahip bir forvet. Hızlı, güçlü ve hepsinden önemlisi topa çok iyi vuruyor. Eğer eleştiri toplayan kendini yere bırakması ve bencillik gibi alanlarını da geliştirirse, değerine değer katar. Ben Terim'in yönetimindeki bir Burak'ın sürekli daha iyiye gideceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder