2 Ocak 2012 Pazartesi

Son Laz Olcan Adın



Gerçekleşti, yok takasta sıkıntı çıktı derken Trabzonspor ile Olcan Adın’ın yolları birleşti ve ben de bu birliktelik ile ilgili bir şeyler karalamak istedim. Öncelikle teknik olarak Trabzonspor’un ihtiyaç duyduğu bir hamleydi diyebiliriz. Halil Altıntop’un sezon başından beri hemen her maç sol açık oynadığı bir takım için sol açık transferinin mantıklı olacağı aşikar. O bölgede oynatılabilecek Adrian, Volkan Şen (ters), Sapara, Henrique gibi oyuncular olsa da bunların hiç biri net bir sol açık değil. Keza böyle bir durumda Halil Altıntop’un yaşadığı zorlukları bu sezon çok net bir şekilde gördük. Sol çizgide olmasına rağmen sürekli topu sağına çekerek hamlesini yapmaya çalışması efektifliğini önemli ölçüde etkiledi. Çünkü o tarz kanat akını pozisyonlarında yaşayacağınız 1 saniyelik gecikme karşınızdaki savunma oyuncusunun pozisyon almasını çok kolaylaştırır.

Olcan Adın’ın mevcut olan çok sıcak yerli piyasasında transfer etmek için uygun bir hedef olduğunu düşündüğümü Galatasaray ile ilgili olan yazımda belirtmiştim. Maliyetin 3.25m + Sezer Badur olduğu söyleniyordu. 3.25 milyon euronun gayet tabi yüksek bir mebla olduğunu kabul ediyorum. Ancak ihtiyaç duyulan bir YERLİ oyuncuya verilince makul olarak değerlendiriyorum. Şenol Güneş’in bu sezon sıklıkla denediği sistem 4-2-3-1 diyebiliriz sanırım. Ki bence kesssinlikle çift forvet oynaması gerekiyor o ayrı. Şenol Hoca’nın da Olcan’ı aldıktan sonra çift forveti hemen deneyeceğini düşünüyorum. Halil’i ileriye çekmek yeterli olacaktır. Ancak bence Burak’ın yanındaki forvet Halil Altıntop’tan ziyade Elmander usulü bir forvet olmalı. Tabi ki, böyle bir adamı bulmak çok zor o başka.

Bir kanatta Olcan’a diğer kanatta Volkan Şen’e sahip olmak bence Trabzonspor için bir şans. Yalnız Volkan Şen kısmında hayal kırıklığına uğradığımı söylemem gerekiyor. Yetenekleri olduğunu tartışmaya gerek yok ancak bu seviyesinin üzerine çıkmak zorunda. Trabzonspor için zorunda değil ama kendi kariyeri için bu seviyenin üzerine koyarak devam etmeli.

Kısacası iyi bir transfer, iyi bir iş diyorum. Ancak Trabzonsporlular Olcan’dan harikalar yaratmasını beklemesin. Takım için iyi bir parça eklenildi diye bakılması gerekiyor. Umarım üç cephe için de hayırlı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder