7 Ocak 2012 Cumartesi

Trabzonspor ralliye başladı..



Trabzonspor bu öğleden sonra en sevdiği statlardan olan Olimpiyat Stadında İstanbul Büyükşehir Belediyespor’u Burak Yılmaz’ın golleriyle 2-0 ile geçmesini bildi. Böylelikle galibiyet rallisini 3 maça çıkartırken, puanını da 30’a yükseltti. Böylelikle maç fazlasıyla 4.lüğe ulaşıp playoff potasına girmiş oldular.

Maçın benim açımdan iki tane öne çıkmış ismi var. Biri tabi ki, yine 2 gol atmayı yazdırmayı bilen Burak Yılmaz ve diğeri yeni transfer Olcan Adın. Burak’ın her ne kadar Trabzonspor tarafından çok iyi kullanıldığını düşünmesem de inanılmaz bir bitiricilik seviyesi var bu sene. Bu arada neden çok iyi kullanıldığını düşünmediğimi de belirtiyim; her ayağına gelen topu Burak’ın önüne sallamak onu çok iyi kullanmak olmuyor. Önemli olan bu kadar iyi bir golcün varken olabildiğince onu pozisyona sokmak. Bu da Alex gibi Misimovic gibi bir 10 numaranız yoksa kanat akınlarını çok önemli hale getiriyor. Keza tam olarak kanat akını olmasa da ilk gol sol açık Olcan Adın’ın başlatması ve sağ açıktan yapılmış bir ortayla geldi.

Defalarca söyledim ama bu maç açıkça görmüş oldum Olcan Adın Trabzonspor için çok değerli bir takviye. Topu alıp hızlanabilmesi ve doğru bir şekilde kullanabilmesiyle işlemez olan sol kanadı Mr.Muscle gibi açtı. Sene başında aynı etkiyi Volkan Şen’den beklemiştim ancak hayal kırıklığı yarattı. Daha oturmuş bir oyun yapısı olduğunu düşündüğüm Olcan’ın öyle olacağını sanmıyorum.
Ara sıra forma şansı buluyordu ama şimdi Zokora’nın 1 aya yakın olmamasıyla ilk 11’e yerleşen Aykut Akgün’ün fena performans göstermediğini fakat kendisini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. 1-2 pozisyonda atamadığı paslar nedeniyle Burak Yılmaz kendisini baya sert bir şekilde haşladı. Bence hatta biraz da fazla sertti ama genç oyuncunun kendisini geliştirmesine itici güç olacaksa hayırlı olmuş olabilir.

Trabzonspor puan durumunda çok aşağılara düşse de, umutsuz olmamak gerektiğini söylemiştim. Keza Bordo-Mavililer kendilerini toplamaya başladı gördüğümüz gibi. Başka transfer yapacaklarını pek sanmıyorum ama Olcan gibi etki yapacak bir oyuncu daha kadroya katabilirlerse çok önemli iş olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder