10 Temmuz 2012 Salı

Pazardan aldık Ospina, eve geldik McGregor !


Haftalardır gerek basında çıkan haberler, gerek yöneticilerin bu haberleri doğrulayan demeçleri sonucunda, Beşiktaş'ın transfer listesinin 1 numarasının Kolombiyalı kaleci David Ospina olduğunu biliyorduk hepimiz. Hatta öyle ki, birkaç gün içinde Ospina'nın imzayı atıp Avusturya kampına katılması bekleniyordu ki, bugün Beşiktaş yönetimi yaptığı açıklamada Alan McGregor ile görüşmelere başlandığını borsaya bildirdi.

Peki neden Ospina olmadı ? Çok net bir sebebi var bunun, o da kulüp ve oyuncunun istediği yüksek maliyet. Bu durumu da oldukça normal karşılıyorum. 23 yaşında, gelişime oldukça açık (bilirsiniz ki kalecilerin en verimli olduğu dönem, futbollarının olgunlaştığı ve tecrübe kazandıkları dönem 30 yaş civarıdır), Kolombiya milli takım kalecisinden bahsediyoruz. Hadi diyelim Ospina yıllık çok birşey istemedi, ancak kulübünün istediği bonservis miktarının 5m €'dan aşağı olmadığını, bu sebeple transferin gerçekleşmediğini tahmin ediyorum.

McGregor ise, Ospina'nın alternatifleri arasında basında adı geçen isimlerden biriydi. İskoç devi Rangers'ın kayyuma devredilmesi ile boşta kalan ve bonservisi elinde olan McGregor hakkında çok net bir izlenime sahip olmamakla beraber, yaptığım bazı araştırmalarda, dağılan Rangers takımının en iyi oyuncularından biri olarak gösterilmekte kendisini tanıyan kişiler tarafından.

Pek çok Beşiktaşlı gibi ben de, genç Ospina'nın alınmasını, kendisinin yeni Oscar Cordoba'mız olmasını dilerdim, ancak bu ekonomik şartlar altında bonservissiz, tecrübeli, kaleciliği belli bir seviyede olan McGregor'un alınmasına da olumsuz yaklaşmıyorum. Geldiği günden beri kendisinden ümitli olduğum ama beni ciddi anlamda hayal kırıklığına uğratmaya devam eden Cenk Gönen'den daha istikrarlı olacaktır muhtemelen İskoç file bekçisi. Tabii ki bu tip yorumlar için henüz erken, izleyelim ve görelim nasıl bir kaleciymiş kendileri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder