11 Mart 2012 Pazar

Quaresma süresiz kadro dışı..




Ligimizin en heyecan verici oyuncularından biri, doğru! Dünyanın yetenek bazında sayılı oyuncularından biri, doğru! Oynadığı zaman tek başına maçı alabilir, doğru! Ancak bir takım için en yanlış işlerden biri bir oyuncu oynayacak diye beklemek. İşin aslı şu ki, Quaresma’nın Beşiktaş’a, Beşiktaş’ın ona olduğundan daha çok ihtiyacı var. “Oynamıyorsan çeker gidersin” demek şarttı, bu kadro dışı bırakma eylemi de bir nevi bunun sinyali. Quaresma’yı artık katar falan gibi çöp öğütücü ülkeler dışında alacak takım bulmak zor. Bence artık ya ülkesine döner, ya da Rusya’ya, Katar’a falan gider.

Benim eleştireceğim noktalardan biri de Quaresma’ya kaptanlık bandının taktırılması. Aynı şeyi birkaç sezon önce Galatasaray Lincoln’de yaptığında da deli olmuştum, bu sene Quaresma o bandı taktığında da hiç yakıştıramadım. Arkadaş kaptan sahadaki en yetenekli oyuncu demek değildir ki. Bir oyuncuyu kazanmak ve gönlünü hoş etmek için kaptanlık verilen bir takımda huzurun sağlanabileceğini düşünmüyorum. Keza aynı hatayı Beşiktaş Guti’de de yapmıştı. Artık bu yanlıştan vazgeçmeliler ve oyuncu kazanmak için kaptanlık vermeyi bırakmalılar.

Artık Beşiktaş’ın şampiyonluk şansı bana göre çok düşük. Bu saatten sonra da Quaresma’nın oynatılmasının benim bakış açıma göre hiç ama hiçbir anlamı yok. Kimi oyuncular vardır, yollar ayrılacak da olsa piyasasını arttırmak için oynatmanız gerekir. Q7’de böyle bir yolu denemenin de manası yok. Zaten fark olmuş maç fazlasıyla 20 puan, koy Burak Kaplan’ı oynasın. Ne kaybedebilirsin ki? Tutarsa bir genç oyuncuyu kazanmış olursun ve önümüzdeki seneler için ciddi bir kazanç olabilir. Carvalhal’ın bu konuda çok kötü bir hoca olduğunu söylemem gerekiyor. Kör değneğini bellemiş misali, her maç aynı formsuz adamlardan vazgeçmiyor. Belki bu son gelişmeden sonra değişik oyuncuları da görebiliriz. Şahsen ben merak ediyorum Simao’nun Quaresma’nın yerine kanatlarda Veli – Burak ikilisinin, göbekte Ernst (Necip) – Fernandes ikilisinin ve ileri hatta ise Mustafa ile Almeida’nın beraber mücadele ettiği bir Beşiktaş şimdiki tablodan kötü mü olurdu? Hiç ama hiç sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder