16 Nisan 2012 Pazartesi

Başkanım bana Alssana Diarra!



Yükselen Fenerbahçe – Lassana Diarra dedikodularının üzerine bir şeyler yazmanın vakti geldi. Yıllardır her transfer döneminde adı geçen bir isim Lassana Diarra. Bana göre de her Türk takımının her transfer döneminde şansını denemesi gereken bir isim. Genel olarak takımlarımızın ortasahalarının yeterli düzeyde olmadığını göz önüne alırsak, Diarra gibi üst düzey bir oyuncunun yapacağı katkıyı inkâr edemeyiz.

Ben tekniği zayıf olan defansif orta saha oyuncularını pek tutmuyorum. Eskiden Lorik Cana tarzındaki oyunculara daha sempatiyle yaklaşırdım ama günümüz futbolunun pas trafiğinde bu oyuncu tipinin yerinin giderek azaldığını düşünüyorum. Takımlarımızın da artık bunu değerlendirerek transfer yapması gerekiyor. Lassana Diarra elbette ki tekniği üst düzey bir oyuncu değil, ama oynadığı bölgeye kıyasla bence gayet yeterli. Özellikle de bizim takımlarımız için hayli hayli yeterli. Çünkü Real Madrid’de bir oyuncuyu izleyip beğenmiyor olabilirsiniz, çünkü adamın önünde Ronaldo ve Mesut gibi ayaklarından teknik fışkıran oyuncular oynuyor. Ancak Fenerbahçe gibi bir takımda Diarra’nın yıldızı eminim ki, çok daha parlak olur. Gerçi Mourinho'nun kendisinden neden vazgeçtiğini de pek anlamadım, bence Madrid orta sahası için de iyi bir alternatif. Ancak Coentrao'yu falan da orta sahada kullandığı için, Diarra'ya pek iş düşmeyeceğini düşünüyor demek ki.

Emre’nin geleceğinin belirsiz olduğu, Baroni’nin tek alternatifinin Selçuk Şahin olduğu bir takımda kuşku yok ki bir orta saha oyuncusuna ihtiyaç var. Lass’ın Fenerbahçe orta sahasına katabileceği dinamizm, direnç, mücadele ve aynı zamanda pas yapabilme kabiliyeti son derece değerli. Real Madrid’de oynayan Lass’ın yoğun olarak aldığı eleştiri hücuma yeterince destek verememesi, ki bence de haklı bir eleştiri. Fenerbahçe’de de bu konuda fazla bir yol kat edeceğini sanmıyorum. Yani Diarra’yı orta sahada topu alıp 2 kişiyi çalımlayarak kaleye giderken göreceğimizi düşünmüyorum. Ancak bence kendisinden beklenilen şey de rakip ataklarına daha olgunlaşmadan baskı yapmak, top kazanmak ve bu kazandığı topu dikine verimli bir şekilde oynayabilmek olmalı. Bu dikine oyunun içine yeri geldiğinde biraz top sürerek takım arkadaşlarını rahatlatmayı da dahil edelim.

Ancak çok büyük bir soru işareti var ki, o da bu oyuncunun maliyeti. İspanya’dan gelen haberler Madrid’den 4m Euro alan Diarra’nın Fenerbahçe’den 6.5m Euro istediği yönünde. İşte bu noktada bir durmak gerekiyor. Çünkü 4 milyon Euro bile takımlarımız için çok büyük bir parayken 6.5 milyon euronun değerlendirme dışı kabul edilmesi lazım. Bir oyuncunun maliyeti şu günümüz koşullarında 15 milyon lirayı bulamaz, bulmamalı. Fenerbahçe yönetimi Lassana Diarra’yı kadrosuna katmak istiyorsa, bence bu ücret kesinlikle aşağı çekmesi gerekiyor. 6.5 milyon Euro altına girmek için fazla ağır bir yük.

Lassana Diarra saha içi olarak nokta atış bir transfer olur. Fenerbahçe orta sahasına sınıf atlatır ve etkisini direkt olarak hissettirir. Taraftarın çok sevdiği Appiah’tan da fazla ilgi görür bence. Ancak konuşulan miktarlarda indirime gidilmez ise bu transferin gerçekleşmesini zor görüyorum. Alternatiflerle de dirsek temasını kesmemekte fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder