5 Nisan 2012 Perşembe

Galatasaray'da transfer ihtimalleri..



Transferde sezonun bitmesinin beklenmemesi gerektiği ve planlamaların önceden yapılmaya başlanması gerektiği aşikar. Özellikle de kontratı bitecek olan oyuncularla şimdiden temasa geçilmesi gelecek sezonun takımını kurarken beklenmedik sürprizler yaşama ihtimalini azaltır. Bu nedenle Galatasaray'ın bu günlerde transfer hazırlıklarına başladığını düşünüyorum, keza Fatih Terim'in Ünal başkanla bu hafta yapacağı görüşmenin en büyük içerik konusu da gidecek ve gelecek oyuncular olacak. Bu da bizim için bu konuyu değerlendirme zamanımızın geldiğinin göstergesi oluyor. Şüphe yok ki, çok hareketli bir transfer dönemi daha geçirecek Galatasaray. Takıma yapılacak takviyelerin hangi bölgelere olacağını tahmin etmek zor değil. Ki bunlar da: 1 veya 2 kanat oyuncusu, iyi bir forvet, defans alternatifi ve Melo'nun durumuna göre o bölgeye bir transfer. Aslında sol bek de düşünülebilir ama yabancı sınırlamasından dolayı bu es geçilebilir.

En olmazsa olmaz transfer kanat oyuncusu ve ilk olarak bu bölgeye oyuncu aranacaktır. Bu doğrultuda Riera ile yolların ayrılacağını düşünüyorum. Muhtemelen kendisine ödenen civarında bir miktar karşılığında memleket topraklarına geri döner İspanyol oyuncu. Bu bölgeye alınacak isim ile muhtemel olarak sağ kanata gelecek isimin birbirlerinin eksiklerini tamamlayan oyuncular olmasını tercih ederim şahsen. Yani sol tarafa dribbling gücü yüksek, oyunun ofansif tarafında daha çok yer alan bir oyuncu; sağ tarafa ise aynı zamanda orta sahaya destek olacak ve mücadele etmeyi ihmal etmeyecek bir isim güzel bir kombinasyon oluşturur. Sağ kanat için benim 1 numaralı adayım kesinlikle Hamit Altıntop. Eboue ile beraber taş gibi bir kanat hattı oluşturacaklarını düşünüyorum. Aynı zamanda şut çekebilen bir kanat oyuncusu da benim gözümde her zaman +1'dir. Ayrıca Hamit'in gerektiğinde orta sahada, gerektiğinde de sağ bekte kullanılabilecek olması kesinlikle onun değerini arttırıyor. Sol taraf için yabancı aklına ilk gelen kim dersen direkt Florent Malouda derim ama alınmasının zor olacağını düşünüyorum. Malouda olursa çok iyi olur o başka ama benim kanat alternatifi olarak bir yerli adayım daha var ki, bu transferin gerçekleşme ihtimali bence hiç de az değil. Gökhan Töre.. Hamburg'un küme düşme adaylarından biri olmasının da gazlamasıyla beraber Gökhan Hamburg'tan ayrılmayı ciddi ciddi düşünüyor. Böyle bir durumda Galatasaray'ın ciddi bir teklifle gelmesi Gökhan'ı Türkiye'ye getirecektir. Bence çok da iyi bir yatırım olur..



Forvet alternatiflerini düşününce şu an için iki isim ön plana çıkıyor ve ikisi de İngiltere'den. Dimitar Berbatov ve Dirk Kuyt. Tamamen farklı tarz oyuncular ama ikisi de kaliteli isimler ve hayır demek zor. Dirk Kuyt geçtiğimiz sezonlarda da Galatasaray ile anılmıştı ama transfer gerçekleşmemişti. Benim Türkiye'de çok iş yapacağına inandığım oyunculardan biri bu hollandalı. Elmander ile Türkiye topraklarında tekrar tanıştığımız savaşan mücadele eden forvet modelinde bir oyuncu ve staminası oldukça yüksek. Yani rakip savunmaların sevmediği tarzda bir adam. Aynı zamanda hızlı ve top sürme kabiliyeti de olan bir forvet. Kısacası özellikle de Elmander ile beraber çakı gibi bir forvet hattı oluştururlar diyorum. Ek olarak Kuyt gerektiğinde kanatlarda da kullanılabilir. Bu ikilinin handikapı bitiricilik kısmında olabilir ama ben çok büyük bir problem oluşturacak bir durum görmüyorum. Berbatov ise tartışmasız muhteşem bir bitirici ve Elmander'in destekleyeceği santrfor için ideal bir örnek gibi görünüyor. Ancak açıkçası benim görmek istediğim takıma Kuyt'un daha çok uyduğunu düşünüyorum.

Gelelim defans hattına. Semih Kaya'nın Ujfalusi'nin ustalığında ve eğiticiliğinde futboluna seviye atlatarak hepimizin beğenini kazandığı kesin. Ancak hedeflenen "Şampiyonlar Ligi" takımında iyi bir alternatife sahip olmamak büyük bir handikap yaratabilir. Semih'e güveniyorum ve kendini geliştirerek çok değerli bir savunma oyuncusu olabileceğini düşünüyorum ama gerektiği zaman yerine koyabileceğiniz bir adamınızın olması hem sizi rahatlatır, hem de bu rekabet ortamı Semih'in gelişimine destek verir. Muhtemelen Servet Çetin ile yollar ayrılacak ama Gökhan Zan takımda tutulacaktır. Gökhan'ın 4. oyuncu olacağını sanıyorum ve o aradaki boşluğa da bir türk oyuncunun daha alınması iyi olur diye düşünüyorum. Bu bağlamda Serdar Aziz benim için 1 numaralı aday. Kendisi sağlam bir Bursaspor'lu ama takımdan ayrılmak isterse kaçırılmaması gerekir. Tabi ki gurbetçi alternatiflerimiz de her zaman aklımızda. Ancak bu ihtimallerden biriyle anlaşılamıyorsa ucuz ama faydalı olabilecek bir yabancıya da hayır demem. He bir de aynı zamanda sol bek oynayabilen bir oyuncu olursa hiç fena olmaz.



Son konu ise Felipe Melo.. Bana göre gerçekten üst düzey bir oyuncu ve saha içinde katkısı göründüğünden daha fazla. Rakip ataklara daha oluşmadan engel olması, defansif orta saha olarak geçmesine rağmen üst düzey bir tekniğe sahip olması onu gerçekten değerli bir parça yapıyor. Yeni kurulan Galatasaray takımına da cuk diye oturdu Pitbull ve onun takımda kalmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yalnız 11 milyon civarında bir miktar ise çok fazla, bu bedelin 6-7 milyonlara indirilmesi durumunda bu kadar uyum sağlamış bir Felipe Melo'nun kaçırılmaması gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder