3 Eylül 2011 Cumartesi

Reto Ziegler Fenerbahçe’de, Albert Riera Galatasaray’da


Zaten günlerdir konuşulan bu iki transfer bugün itibariyle resmileşti. Ziegler kiralık olarak 1 sene için Fenerbahçe’ye katıldı, Riera ise 4 yıllık imzayla kendisini resmen Galatasaray’a bağladı.



Ziegler’den başlayalım. 1986 doğumlu İsviçre’li sol bek Sampdoria’da geçirdiği başarılı ve istikrarlı 4 sezonun ödülünü bu yaz Juventus’a transfer olarak aldı. Ancak Juventus’ta forma şansı bulamadan Fenerbahçe’ye geldi. Andre Santos’u aratacağını hiç sanmıyorum. Gerçi Santos’un Fenerbahçe’de çok yüksek bir performans sergilediğini de düşünmüyorum o başka. Ziegler ondan daha başarılı da olabilir. Defansif özelliklerinin Santos’a kıyasla daha iyi olduğunu, bunun aksine hücumda ise daha zayıf olduğunu düşünüyorum. Santos’un dribbling yeteneğini Ziegler’de beklememek lazım. Ancak yine de hücumda da boş bir bek değil, bu alanda da takıma katkı verecektir. Ziegler’in maliyeti ise şu şekilde; kiralık bedeli olarak Juventus’a 600.000 euro, oyuncuya ise maaş olara 2m euro ödenecek. Ekonomik olarak kendini bir krize hazırlayan Fenerbahçe için gayet başarılı bir hamle olduğunu söyleyebiliriz. Yerine Şampiyonlar Ligi’ne giden Ziegler’le ilgilenen diğer kulübümüz Trabzonspor’a da bir “gol” attılar diyebiliriz.



Albert Riera’ya gelelim. Ben kendisini Liverpool’dan tanıyorum ve burada çok başarılı olduğunu düşünmediğim için kendisinin transferine çok sıcak bakmıyordum. Ancak onu daha çok takip eden arkadaşlar, özellikle Espanyol kariyerini, hiç de yabana atılacak bir futbolcu olmadığını düşünüyor. 29 yaşındaki İspanyol oyuncunun bonservisine 3m euro ödenecek. 3m euro Riera’nın bonservisi için çok iyi bir rakam. Her ne kadar çok sıcak bakmasam da 3m euroluk bonservis bedelinin çok daha üstünde performans vereceğini düşünüyorum. Yıllık ortalama kazancı da 3m euro. Bu miktarın ise yüksek olduğunu düşünüyorum. Olur da Riera tutmazsa ileriki senelerde bu ücret baş ağrıtabilir. Diğer alınması arzulanan oyuncularla anlaşamayınca sol açığa Riera transfer edildi. O bölgeye Galatasaray’ın kesinlikle bir transfere ihtiyacı vardı, eğer ki diğer yıldız oyuncularla da anlaşılamadıysa ben Riera transferini eleştirmem. Çünkü unutulmamalı ki Galatasaray finansal olarak iyi durumda değil. Bu tarz dönemlerde de öyle 8’er 10’ar milyon eurolara transfer yapmak kolay değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder