22 Ağustos 2011 Pazartesi

Ah Sercan Vah Volkan


İki sene önce şampiyon olan Ertuğrul Sağlam'ın takımı bu sene büyük bir soru işareti taşıyor. Şampiyonluğun ardından geçtiğimiz sezon takımı taşıyan oyucularını satmayarak önemli bir adım atan aynı zaman da kısmen hata da yapmış olan Bursaspor bu düşünceyi biraz fazla sürdürdü.

Sercan Yıldırım ve Volkan Şen'in şampiyonluğun ardından Türk futbolcu pazarındaki değerleri çok artmış hatta hak etmedikleri fiyatlar bile telaffuz edilmeye başlanmıştı. O zaman da söylemiştim ki, Bursaspor'un bu oyuncuları kesinlikle satması gerekirdi. Özellikle Sercan'ı. Sercan'ı o dönemde 6-8m arası bir bedele satıp ondan çok daha iyi bir oyuncuyu 3-5m arası bir bonservisle transfer etmeniz mümkün. Bütün yıldızlarınızı bir anda satamazsınız, bu nedenle ben olsam ben de Volkan'ı takımda tutardım ancak Sercan'ı kesinlikle satardım. Ondan sonraki sene de Volkan'ı satıp onun yerine birini getirerek bu döngüyü tutmaya çalışırdım.

Türk futbolcuların egoları da çok yüksek oluyor. Özellikle bir de genç ve göz önünde bir oyuncuysanız. Hele de üç büyüklerin dışında bir takımda ön plana çıktılarsa kendilerini takımın üzerinde görmeye başlıyorlar içten içe. Tabi ki röportaj yapılsa henüz genç bir oyuncu olduklarını öğrenecekleri çok şey olduklarını söylerler. Peki daha iyi olmak için yeteri kadar çalışırlar mı? Hayır. Çünkü kendilerini o takımda dokunulmaz görmeye başlarlar. Nasıl olsa benim bu takımda yerim var diye düşünürler. O yüzden bu oyuncular parladığı zaman gelişme göstermediğini hissettiğiniz zaman olabildiğince yüksek bir teklife satmanız gerekir.

Ne Volkan ne de Sercan son 3 senede futboluna her hangi bir şey kattı mı? Katmadılar çünkü bahsettiğim gibi kendilerini rahat hissetmeye başladılar. İşte böyle bir noktada kendileri için de en hayırlısı daha çok rekabet içinde bulunacağı bir takıma geçmek. Yanında Turgay Bahadır (amacım kendisini aşağılamak değil Bursaspor için iyi bir oyuncu bence) ile yarışırken durum farklı olur, Baros ile Niang ile Simao ile yarışırken farklı olur. Aynı zamanda bu oyuncuları takip ederek onlardan çok şey de öğrenilebilir.

Bu bana kalırsa yanlış yürütülmüş olan transfer politikasının eseri olarak bugün bir haber duyduk. Bursaspor İbrahim Kaş, Sercan ve Volkan'dan kendilerine takım bulmalarını istemiş. Piyasaları düşmüş durumdaki bu oyuncuları şimdi önceden alabileceği paraların aşağı yukarı yarısına bırakacaktır. Bir yandan Bursaspor'un maddi kaybı oldu öte yandan da Sercan ve Volkan'ın zaman kaybı oldu. Ne diyelim hayırlı olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder